miercuri, 7 mai 2008

Grafitele sunt arme electorale

Toti peretii trebuie sa fie mazgaliti…atunci e clar ca esti in Romania. Fie ii chinuie talentul , fie fac acest lucru de plictiseala. Zidurile blocurilor, mai nou si zidurile institutiilor au ajuns sa fie pictate cu grafitti.

Am observat ca grafitele au ajuns in ultima perioada chiar si arme electorale. Martea trecuta, pe gardul sediului ziarului „Ziua de Iasi” era scris cu un spray albastru „Traian Dobre – presedinte CJ.” . Putem vorbi despre un simpatizant inflacarat al politicanului, fie despre un dusman al acestuia care cunoaste relatiile „incordate” pe care le are Traian Dobre cu ziarul respectiv. Nu conteaza care este reputatia ziarului pe piata publicatiilor iesene, insa gestul mi se pare exagerat. Nu mai putem vorbi despre civilizatie, despre ceea ce ne-au invatat parintii si bunicii nostri in cei 7 ani cat am stat acasa, cum ne-a instruit invatatoarea …. Acum parca ne lasam dominati de instincte. Cert este ca si politicianul liberal, Traian Dobre s-a arata ofensat de acest gest. Campanie, campanie … cunoastem de ani buni de zile scandalurile politice dinaintea campaniilor si in campanii, dar pare sa recurgi la astfel de gesturi copilaresti, mi se pare o prostie. Buna, rea, credibila sau fara credibilitate, este si „Ziua de Iasi” o institutie care exercita o activitate asa cum vrea sau cum poate, dar nu mi se pare corect sa fac astfel de gesturi. La urma urmei…suntem o tara civilizata si europeana, e de-ajuns sa privesti in jurul tau si sa iti dai seama.

Niciun comentariu: